Ekat vieraspisteet tyylikkäällä esityksellä

16.6.2013

16.6.2013 KePS 01-TePS 01 1-3 (0-2)

Kemin ja Tervolan palloseurat kohtasivat toisensa aurinkoisella CitySport Areenalla. TePSin valmennusjohto joutui tiukan paikan eteen ennen peliä, kun loistavasti kevätkauden pelannut topparipari Inka ja Olli Palokangas puuttuivat puolustuksesta juhlakiireiden vuoksi.Onneksi TePSillä on taianomaisen taitava Henri Alamikkotervo, joka johti puolustusta isännän ottein yhdessä Elli Hedmannin ja Elias Lampelan kanssa. Välillä Henri teki Beckenbauermaisia nousuja sekottaen KePSin puolustamispelaamista. Muutenkin oranssien hyökkäyspeliä oli ilo katsella. Pelaajat liikkuivat ja varsinkin pallo kulki pelaajalta pelaajalle hienosti. Hyökkäyksiä vyöryi molemmilta reunoilta nopeiden ja liukkaiden Sanni Kokkosen ja Iida Mäki-Ison voimalla. 0-1 johtomaalin viimeisteli koko pelin vahvasti pelannut Johannes Rytkönen Sannin hyvästä esityöstä. Toisen maalinsa Johannes teki yli puolen kentän mittaisen soolon päätteksi hallitusti alanurkaan. Ensimmäinen puoliaika päättyi 0-2.

Toisella puoliajalla TePSin pallollinen pelaaminen oli upeaa katseltavaa. Joukkue kierrätti palloa hyvin ja välillä uskallettiin pelata myös alaspäin, jos hyökkäyssuuntaan oli portti kiinni. Puolustuksesta peli käännettiin toiseen reunaan joko ristipallona tai maata pitkin syötellen. 0-3 maali lähti hyvin vastustajan peliä katkovan Jenna Liikasen syötöstä vasempaan laitaan Iidalle,  joka haastoi laitapakin,  josta Iida meni heittämällä ohi. Sen jälkeen Iida syötti "tervolan teemu pukille" Viljami Liukkoselle, jolla oli helppo työ pistää pallo tyhjiin. KePSin vaarallisimmat tilanteet tulivat erikoistilanteista, joista heidän maalinsakin tuli harmittavasti pelin viimeisellä minuutilla.

Ottelun jälkeen TePSin valmennusjohtoa lämmitti kovasti RoPS-valmentajien kommentti pelistä: "TePS pelaa espanjalaista taitojalkapalloa !" Tätä huippufutista näet seuraavan kerran ke 19.6. klo 18.30 Lapinniemen koulun jalkapallonurmella. Tervetuloa !

KePS-01 - TePS    1-3 (0-2)

25 min. 0-1 Johannes Rytkönen (Sanni Kokkonen)

28. 0-2 Johannes Rytkönen

46.0-3 Viljami Liukkonen (Iida Mäki-Iso)