Haaveesta totta

3.9.2013

Pikku poikana kun luiskelin Kalevasta aukeaman kokoisia lehtijuttuja Kaleva Cupista, niin automaatisesti sitä itsekkin haaveili pelaavansa joskus turnauksessa... Se haave ei toteutunut koskaan, mutta sen jälkeen alkoi haaveilu, että jospa sitä joskus valmentaisi tästä pikku pallopitäjästä joukkueen Kaleva Cuppiin. Haave oli toteutua jo 95-joukkueen kanssa, mutta yksi huono peli sarjajumboa vastaan ratkaisi silloin pelin. Se tappio helteisellä Susivuodin hiekalla harmittaa vieläkin. Siinä joukkueessakin oli mahtavia tyttö- ja poikapelureita, joista osa jaksaa pelata vieläkin, jos lehtijuttuihin on uskomista.Nämä jutut sulattavat oranssista sydäntäni !

Oranssi sydän koki tänä aamuna pienen kierrosten nousun, kun luin Kalevasta: " Turnaukseen  ensimmäisen kerran osallistuva Tervolan Palloseura  pelaa B-lohkossa."  Pikku pojan haave toteutuu vihdoin ! Haaveen toteutumisesta suuret kiitokseni upealle 01-joukkueelle ja Emma-valmentajalle, joka on pitänyt isukkinsa jalat maassa, että ei tämä saa olla liian vakavaa vaan mukavaa pitää olla pelatessa ja treenatessa !

Joukkueen kulku kohti Kaleva Cuppia on sisältänyt tappion kyyneleitä, mutta kyyneleet ovat vaihtuneet iloksi. Ensin RoPS luopui Mestaruussarjan paikasta ja TePS seuraavana tilalle, sitten OLS-02 ja Tervarit luopuivat Kaleva Cup paikastaan ja oranssit tilalle. Jalkapallojumala on sittenkin olemassa, vaikka välillä elokuun peliruuhkassa alkoi usko horjumaan. Tämä tuhkimotarina jatkuu Heinäpään kentillä syyskuun 14. ja 15. päivä. Kaikki seuraamaan oranssien otteita paikan päälle tai ainahan sitä voi lukea Kalevasta tulevista huippupelureista.

Lisätietoja turnauksesta: