Kymmenen miehen voimalla

8.9.2013

TePS/KemPa-yhteisjoukkue matkusti Pudasjärvelle pelaamaan LaFK/FCK-yhteisjoukkuetta vastaan. TePS joutui lähtemään peliin yhden miehen vajaalla, kun KemPan vahvistukset kärsivät peliväsymyksestä ja pari TePS-peluria oli kuumeen kourissa.Valmentajaguru Raimo Tumelius lähti kuitenkin peliin rohkealla ja hyökkäävällä taktiikalla .

Ensimmäinen kymppi näyttikin hyvältä, vaikka kotijoukkue pääsikin iskemään vastaiskusta 1-0 maalin jo 2. minuutilla. Ensin pelattiin vahva kärkipelaaja Sampo Liukkonen läpi, mutta laukaus meni hivenen ohi takatolpasta, sitten pelattiin upealla syöttelyllä tykkijalka Mikko Mäki-Iso vetopaikkaan, mutta vastustajan moke torjui upeasti ylämummoa kohti menevän laukauksen. Seuraavaksi ratkaisijan roolia tarjottiin juoksukone Eerik Alamikkotervolle. Ensin Eerik pamautti pommin poikkipuuhun ja vähän ajan päästä läpiajosta niukasti ohi takanurkasta.

Jos et tee omista paikoista maalia, niin vastustaja kuittaa seuraavasta paikasta ja näin kävi eilen. Harmittava harhasyöttö alakerrassa vastustajalle, joka pamautti lelun ylänurkkaan. Sampo kavensi 2-1 vastustajan huonosta syötöstä maalivahdille. Seuraavaksi kotijoukkue teki pari maalia ja peli oli ratkennut.

Toiselle puoliajalle Raimo vaihteli pelaajien paikkoja ja peli alkoi kulkemaan. Oranssit saivat hyvää painetta punaisten päähän ja tulostakin syntyi. Eerik kavensi 4-2 Sampon syötöstä. Hyvän kirin alun pilasi kuitenkin kotijoukkue ampulla kaukaa pallon jälleen ylänurkkaan. TePS taisteli toisen puoliajan voitosta ja jatkoi painostamista. Joukkue sai aikaiseksi useita laukauksia kohti maalia ja pari hyvää kulmahässäkkää. Mutta ne maalit jäivät puuttumaan... Kotijoukkue kaunisteli lopputulosta pelin viimeisillä minuuteilla parilla vastaisku maalilla, kun punaisten hyökkääjät ja keskikenttä eivät jaksaneet puolustaa ja jäivät odottelemaan purkupalloja, joita myös saivat.

Rumista lukemista huolimatta oranssit pelasivat hyvän pelin vajaalla miehityksellä. Pelirohkeutta, syöttelyä, taistelua,laukauksia ja varsinkin kuntoa oli riittävästi, joten ottelussa olisi ollut mahdollista pelata tasaisista tennislukemista. Tovottavasti seuraavaan peliin saadaan täysmiehitys, vaikka pahalta näyttääkin, kun nollaykköset taistelevat Kaleva-maljasta samaan aikaan.

LaFK/FCK - TePS/Kempa   7-2 (4-1)

2-1 Sampo Liukkonen

4-2 Eerik Alamikkotervo (Sampo)