Henri hurmasi Palloliiton puheenjohtajan piirin taitokisoissa

3.11.2013

Tepsiläiset jatkoivat piirin taitokisoissa Heinäpään pallohallissa jo tutuksi tulleella tavalla eli kahmivat mestaruuksia ja taitomerkkejä. Kotiintuomisiksi tuli kaksi mestaruutta ja kuusi taitomerkkiä, joista kolme oli kultaista ja kolme pronssista.Näin ollen kaikki kilpailuun osallistuneet oranssipaidat saivat taitomerkin. Kilpailuihin osallistui yhteensä 340 pallon kesyttäjää, joiden  taitotaso oli noussut aikaisemmilta vuosilta. Toivottavasti tämä näkyy myös tulevaisuudessa pohjoisen joukkueiden peliotteissa.

Tepsiläisistä ensimmäisenä aloitti urakkansa Eerik Alamikkotervo, joka löysi sopivan rentouden tekemiseen ja sen seurauksena oli piirin mestaruus ja kultamerkki.Eerikin ainakin kymmenen vuoden ahkera harjoittelu sai näin upean palkinnon.

Seuraavaksi vauhtiin pääsivät Elli Hedman, Iida Mäki-Iso ja Henri Alamikkotervo. Tytöt suoriutuivat kisastaan omalla tasollaan, joka ei riittänyt kärkisijoituksiin erittäin kovatasoisessa kilpailussa.Molemmat tytöt taitoroivat pronssimerkit hymyssä suin. Vuoden 2011 Suomen mestari Henri Alamikkotervo teki rutiinisuorituksen ja voitti jälleen piirin mestaruuden.

Palloliiton puheenjohtaja Pertti Alaja oli kuullut Rovaniemen vierailullaan Tervolan ihmepojasta, joka treenaan ahkerasti isänsä tekemässä navetan harjoitustilassa talvisin ja kuulemma pyörittää kesäisin kaupungin poikia miten tahtoo... Tämä ihme poika on tietenkin meidän Henri, mutta talviharjoittelupaikka on konehalli. Pertti jakoi Henrille mitalit ja halusi kuulla lisää Tervolan ihme pojasta ja pikku kylän oranssipaidoista. Pertin ja Henrin jutellessa harjoittelusta kävi hyvin nopeasti ilmi, että Henrin ja   kuningas Litmasen lapsuuden harjoittelussa on paljon yhtäläisyyksiä...  Alaja lupasi seurata Henrin uran kehittymistä ja halusi tulla seuravierailulle Tervolaan seuraavalla pohjoisen kiertueellaan. Toivotamme Pertin tervetulleeksi Tervolaan !

Tämän mukavan jutustelun jälkeen pääsi kolmas Alamikkotervo vauhtiin ja alettiin odottelemaan, että vanha sananlasku toteutuisi, ei kahta ilman kolmatta.. Kisajärjestäjien aikataulun aikaistaminen tunnilla taisi viedä päivän kolmannen mestaruuden. Tuuli joutui suoraan pösön penkiltä tekemään syöttöä, eikä luonnollisesti onnistunut tekemään normaalia suoritustaan syötössä.Lopuissa lajeissa Tuuli naputteli kärkiaikoja ja nousi hienosti viidenneksi kultamerkillä, jonka ansiosta Tuuli pääsee myös SM-kisoihin piirin mestareiden seuraksi.

Päivän viimeisenä pääsi kisailemaan Antti Mäki-Iso, joka teki lähes tasonsa mukaisen suorituksen, joka riitti kevyesti pronssimerkkiin ja hopeamerkki jäi vain vaivaisen sekunnin päähän.  Antin sarjassa oli mukavaa seurata pelikentiltä tuttujen TP-47-poikien hyvää menestymistä 04-sarjassa.

Loistava menestyminen piirin kisoissa tiesi sitä, että tepsistä lähtee Pohjois-Suomen piiriä edustamaan kolme Alamikkotervoa Porin SM-kisoihin marraskuun 23-24 päivä. Tämä on nyt neljäs vuosi peräkkäin, että tepsiläisiä nähdään SM-kisoissa. Onnittelut kisailijoille ja menestystä SM-kisoihin. Suuret kiitokset ja onnittelut myös meidän huippuvalmentajille Emmalle, Raimolle ja Matille.

Tulokset löytyy täältä:http://onssi.fi/2013_taitokisat/