Eka piste jäi kolmen sekan päähän

17.11.2013

Kauden avauspelin pelurit. Vasemmalta Aaro Joutulainen, Joona Karjalainen, Teemu Lahti, Samuli Husa, Aapo Mäki-Iso, Olli Hemminki, Eerik Alamikkotervo ja Joakim Kuismanen. Seuraavalla kerralla vähän tarkemmasti kuvattuna.

TePSin miehet aloittivat futsalkauden nimihirviö FCS Santa Claus Futsalia vastaan Santa Sportin salissa.Peli alkoi varovaisella tunnustelulla varsinkin oranssipaidat(taisi olla muistissa viime vuoden pyöritys).Ottelun kaksi ensimmäistä maalia iski joulupukit, näiden maalien jälkeen oranssien peli alkoi paranemaan ja näin saivat painetta pukkien päätyyn. Tepsiläiset laukoivat ahkerasti, mutta vedot viuhuivat ohi maalin tai suoraan kohti hyvän ottelun pelannutta pukkien liimanäppiä. Ehkä laukauksia parempi ratkaisu olisi ollut hakea pelureita takatolpilta ?

TePSin maalinteon aloitti B-junnu Eerik Alamikkotervo ikitaistelija Olli Hemmingin syötöstä. Santa Claus teki vielä yhden maalin eka puoliajalla, joten tauolle mentiin 3-1 tilanteessa. Pikku huilin jälkeen joulupukit karkasivat jo 4-1 johtoon ja peli näytti menetetyltä, mutta sitten Olli ja Aapo Mäki-Iso innostuivat pelaamaan ja värkäsivät nopeassa tahdissa pari maalia. Olli teki ja Aapo syötti.Tilanne oli 4-3 ja peli jollain lailla oman joukkueen hallussa. Toive seuran ensimmäisistä futsalpisteistä heräsi eloon...

Seuraavaksi pelin hahmoksi nousi  oranssien Joona Karjalainen, ensin konnana ja sitten sankarina. Joona sai ensin keltaisen kortin jälkipelistä ja sitten jätti joukkueen puolustamaan kolmella, kytäten itse maalipaikkaa ylhäällä. Santa käytti tarjouksen hyväksi ja teki maalin näppärän syöttelyn päätteeksi. Taas oltiin kahden maalin päässä. Tämä taisi suututtaa Joonan, joka ampui ensin itse hankimansa vaparin voimalla sisään. Santa kuittasi maalin jälleen ja oranssit  olivat pari maalia perässä. Joona oli kuitenkin pelin voittajasta eri mieltä. Ryösti lelun vastustajalta ja pamautti tilanteen 6-5.

Ottelun viimeinen minuutti oli suurta draamaa. Ensin Eerikin pamauttaa illan toisen maalinsa maalinedushässäkän päätteeksi ja tilanne oli 6-6.Seuraavaksi oranssien hyvän pelin pelannut maalivahti Joakim Kuismanen esitti huippuluokan jalkatorjunnan alanurkasta. Pelin viimeisillä sekunneilla Santa Claus sai kyseenalaisen kulmapotkun, jonka oranssit perisuomalaiseen tapaan pomppottivat omaan maaliin. Peli päättyi Santan 7-6  voittoon ja itseensä vihaisiin TePS-pelureihin.

Toivotaan, että pelaajien viha nostaa TePSin pelin uudelle tasolle seuravaan peliin FC Kemi Akatemiaa vastaan  ja saadaan avatuksi pistetili. Oranssien peli oli ottanut selviä kehitysaskelia viime vuodesta. Kunhan selkeät omat virheet saadaan karsittua pois ja viimeistelyyn punottua uusia hyökkäyskuvioita sekä huollelisuutta , niin eiköhän se pistetili aukene tällä kaudella. Joko pistetili aukeaa ensi keskiviikkona Tervahallilla klo 20.00 ? Tule katsomaan ja kannustamaan oranssit voittoon !

Kokoonpano Santa-pelissä oli seuraava : Joakim Kuismanen mv, Eerik Alamikkotervo, Aaro Joutulainen, Olli Hemminki, Samuli Husa, Joona Karjalainen, Teemu Lahti ja Aapo Mäki-Iso.

FSC Santa Claus Futsal - TePS  7-6 (3-1)

8.00 1-0

9.20 2-0

10.35 2-1 Eerik alamikkotervo (Olli Hemminki)