Futsal-kausi pyörähtänyt käyntiin

23.11.2014

TePSin nollakakkoset aloittivat Futsal-piirisarjaurakoinnin viime viikonloppuna Torniossa ja nollakolmoset pelasivat tänään treenipelin Hepolan koulun salissa FC Kemiä vastaan. Syksyn harkkojen pelitempo ja treeni-into lupaili hyvää menestystä, mutta toisin kävi. Muuallakin tehdään hyvää työtä futsalpallon parissa !

Ensimmäisessä nollakakkosten sarjapelissä vastassa oli FC Kemi, joka aloitti maalinteon jo ensimmäisellä minuutilla. Tästä oranssit eivät säikähtäneet vaan loivat useita hyviä maalintekopaikkoja upeiden kuvioiden päätteeksi, mutta palkinto tuli vasta ensimmäisen puoliajan viimeisellä minuutilla, kun Jasper Lampela puski pallon maaliin Viljami Liukkosen sivurajapotkusta.

Toisen puoliajan alussa kemiläiset menivät 2-1 johtoon. Tepsiläiset jatkoivat samalla tahdilla kuin ekapuoliskollakin luoden paljon tekopaikkoja, mutta maalinteko ei onnistunut. Ottelun viisi viimeistä minuuttia pelattiin tehokkaalla peliajalla ja tästä saivat molemmat joukkueet valtaisat tehot irti. Ensin punapaidat tekivät kolme maalia ja ottelun kahdella viimeisellä minuutilla oranssitkin onnistuivat kolmesti. Antti Mäki-Iso onnistui kahdesti maalinteossa Jasperin syötöistä ja Elli Hedman maalasi Antin syötöstä. Näin ollen pelin lopputulokseksi kirjattiin 5-4 voitto FC Kemille.

Toisessa pelissä vastassa oli taitava ja ketteräjalkainen KePS. Oranssit saivat otteluun hyvän alun, kun Iida Mäki-Iso riiston jälkeisen läpiajon päätteeksi maalasi ottelun ensimmäisen maalin. Tämän jälkeen kepsiläiset onnistuivat paukuttamaan 12 maalia putkeen ja peli oli selvä. Oranssit jaksoivat taistella selvistä lukemista huolimatta pelin loppuun asti. Tehokas peliaika toi taas tehoja tepsiläisten otteisiin. Oranssit onnistuivat neljästi ja kepsiläiset kerran viimeisellä vitosella. Maalitehtailun aloitti Tuuli Alamikkotervo, joka oli aivan mahtava lentävä moke ottelun viimeisillä hetkillä. Antti Mäki-Iso, Vili-Veikka Rytkönen ja Iida tekivät maalin "mieheen". Ottelun voitti KePS 13-5.

Kahdesta tappiosta huolimatta pelissä näkyi paljon hyvää. Joukkue uskalsi hyökätä rohkeasti ja pystyi pitämään lelua joukkueen hallussa. Maalintekoa ja  maalivahtipeliä paremmaksi, niin pistetili aukeaa seuraavassa turnauksessa.

Tämän päiväisessä nollakolmosten treenipelissä debytantti Jere Kumpusaari näytti, miten pallo laitetaan maaliin. FC Kemin pojat aloittivat maalinteon ensimmäisellä minuutilla, mutta sitten alkoi Jere-show. Ensin Jere keskitti pallon pari kertaa maalin edustalle, josta kemiläiset laittoivat lelun omiin. Seuraavaksi Jeren syöttö löysi Antti Rajalan, joka vei tepsiläiset 3-1 johtoon. Punapaidat nousivat tasoihin, mutta Jere vei oranssit uudestaan johtoon. Kemiläiset tasoittivat pelin ja menivät 5-4 johtoon. Antti Mäki-Iso tasoitti pelin. Jere kikkaili upean johtomaalin, mutta FC Kemi tasoitti vielä. Ottelun lopussa Jere onnistui vielä kahdesti Akseli Lehtisen ja Antti Mäki-Ison syötöistä. Neljän jakson (15 min.) treenipelin voitti TePS 8-6 lukemin.

Tulokset

02-joukkue

FC Kemi - TePS 5-4 (1-1)

19:59 1-1 Jasper Lampela (Viljami Liukkonen)