Nollaykköset voittoputkessa

3.6.2015

Viime viikolla nollaykköset voittivat komeasti RoPSin 7-0 ja eilen KePS kaatui tiukan väännön jälkeen 5-4. Saarenkylässä pelatussa RoPS-pelissä oranssien Johannes Rytkönen pamautti seitsemän maalia ! RoPSilaiset pelasivat  keskialueen "pimpelipompelia" ja oranssit iskivät vastaiskuilla. Viiden maalin resepti oli seuraava: riisto keskikentällä, pallo Henri Alamikkotervolle, läpisyöttö topparien välistä, Johannes yksin läpi ja maali ! Kahden muun maalin kaava meni näin: Iida Mäki-Iso prässäsi vastustajan pakit syöttämään Johannekselle ja siitähän seurasi maali !

Komean voiton perustana oli kurinalainen koko joukkueen puolustuspeli, joka mahdollisti nopeat vastaiskut. Hyvästä puolustamisesta kärsi eniten oranssien maalivahti Vili-Veikka Rytkönen, joka oli lähes työtön RoPSin hallitsemassa ottelussa !

Kokoonpano: Vili-Veikka Rytkönen mv, Sanni Kokkonen, Inka Palokangas, Tuuli Alamikkotervo, Salla Alaollitervo, Olli Palokangas, Elli Hedman, Elias Lampela, Henri Alamikkotervo, Iida Mäki-Iso, Johannes Rytkönen, Veera Isometsä ja Akseli Lehtinen

Eilinen KePS-peli Junkohallissa menikin tämän kauden kaavan mukaan eli jännitystä riitti viime sekunneille asti. Maalinteon aloitti oranssit tutulla tavalla. Henri syöttää Johaneksen yksinläpi ja varma viimeistely. KePS tasoitti ja meni johtoon. Henri tasoitti komealla kaukolaukauksella. Syötön maaliin tarjoili keskikentän väsymätön työmyyrä Elli Hedman.

Kepsiläiset aloittivat toisen puoliajan vahvasti mennen taas johtoon. Oranssit eivät häkeltyneet tästä, vaan iskivät komean tasoituksen kulmapotkusta. Johannes keskitti ja Olli Palokangas puski pallon komeasti takanurkkaan. Hieno maali ! Kemiläiset menivät vielä kerran johtoon. Veera Isometsä tasoitti Johanneksen loistavasta syötöstä. 70. minuutilla Henri hiljensi kemiläisyleisön tekemällä voittomaalin.

Kokoonpano: Vili-Veikka Rytkönen mv, Sanni Kokkonen, Inka Palokangas, Tuuli Alamikkotervo, Jonna kokkonen, Olli Palokangas, Elli Hedman, Elias Lampela, Henri Alamikkotervo, Iida Mäki-Iso, Jenna Liikanen, Veera Isometsä ja Antti Mäki-Iso

Tässä pelissä oranssit pelasivat kauden parasta pallollista peliä. Joukkue onnistui saamaan useita peräkkäisiä syöttöjä omille ja hyökkäyspeli oli monipuolisempaa kuin kauden aikaisemmissa peleissä. Tästä on hyvä jatkaa kotipeleihin. Maanantain ensimmäisen kotipelin vastustaja on ärsytetty RoPS.                                                                               Tervetuloa Keskusurheilukentälle !

26.5. Saarenkylä RoPS valk. - TePS  0-7 (0-3)

1. 0-1 Johannes Rytkönen (Henri Alamikkotervo)

7. 0-2 Johannes

25. 0-3 Johannes (Henri)