TePS putsasi palkintopöydän Spring master futsal cupissa

8.4.2019

Mestarimimmit
Mestarit

Tervolan Palloseura osallistui Rokokoon järjestämään Spring Master Futsal Cuppiin nais- ja miesjoukkueella. Turnaus pelattiin Rovaniemellä Keltakankaan koululla viime lauantaina. Kummassakin sarjassa oli kuusi joukkuetta, joiden pelaajalistat kuhisivat useita Futsal-liigapelaajia tai tulevia liigapelaajia. Eli turnaus oli kovatasoinen. Myös tuomaristolla oli Futsal-liiga kokemusta.

Cup alkoi naisten sarjalla, jossa TePS pelasi alkulohkon ensimmäisen pelin Roi United keltaista vastaan. Ottelu alkoi Tepsin pienoisella hallinnalla, mutta ensimmäisen maalin teki Roi United komealla laukauksella ylämummoon. Maali ei lamauttanut tepsiläisiä, vaan vanhat kuviot junnuvuosilta alkoivat tulla mieleen  ja tulos oli sen mukaista. Teho-Iida tasoitti  ja vei oranssit johtoon muutamassa minuutissa. Ensimmäisen maalin syötti Salla Alaollitervo ja toisen Elli Hedman. Maalitehtailua jatkoivat vielä Inka Palokangas  ja Elli. Inkan maalin syötti Tuuli Alamikkotervo ja Elli hoiteli Iidan tykityksen oikeaan osoitteeseen. Eli TePS-historian ensimmäinen naisfutsalpeli  päättyi komeaan 4-1 voittoon!

Seuraavassa pelissä vastaan asettui edellisen Rokokoon järjestämän turnauksen voittaja ToJK Torniosta. Ottelua oli pelattu alle minuutti, kun Iida iski maalin jälleen Sallan syötöstä.  Avausmaalin jälkeen oranssit  tyytyivät pitämään palloa vain omalla joukkueella. Vähän kävi sääliksi torniolaisia, kun eivät saaneet koskea pelivälineeseen. Olikohan jalat jääneet automatkalle ? Lopputuloksen kahteen nollaan teki tykki-Tuuli Ellin syötöstä. Näin matka kohti mitalipelejä varmistui.

Välierässä vastaan asettui rovaniemeläinen harrastejoukkue FC Fenix, joka jäi täysin tepsiläisten jalkoihin. Voittomaalin teki Salla Tuulin syötöstä. Johtoa lisäsi Tuuli parilla maalilla Iidan toimiessa tarjoilijana. Elli teki neljännen maalin Tuulin syötöstä ja loppulukemat viiteen nollaa tehoilli Iida. Paremmalla viimeistelyllä lukemat olisivat olleet vieläkin rumemmat.

Finaalissa vastaan asettui aamun vastustaja Roi United keltainen. Finaalijännitys ja vastustajan korkeampi prässi sekä laadukkaat laukaukset tuottivat tepsiläisille ottelun alussa hankaluuksia. Onneksi huippumaalivahti Alisa Kakko oli hereillä ja poimi "marjat"  koriin. Myös Alisan monipuolinen pelin avaaminen auttoi saamaan oranssin koneen normaaliin käyntiin ja tuloista alkoi syntyä. Iida iski kaksi maalia Tuulin ja Sallan syötöistä. Salla viimeisteli kolmannen maalin Iidan syötöstä. Roi United sai kavennusmaalin, mutta voiton suhteen ei ollut mitään hätää. Näin Spring Master Futsal Cupin komea voittopokaali lähti tepsiläisten mukaan.

Pokaalin lisäksi palkintopöydältä lähti parhaan maalivahdin palkinto Alisa Kakolle ja tehokkaimman naisen palkinnon sai Iida Mäki-Iso, joka sai myös joukkueen parhaimman pelaajan tittelin. Kiitokset FTK:lle, että annoitte liigapelurit Alisan ja Iidan lainaan tähän turnaukseen !

Mestarijoukkueessa pelasivat erinomaisen turnauksen seuraavat pelaajat: Tuuli Alamikkotervo,Salla Alaollitervo, Elli Hedman, Alisa Kakko, Inka Palokangas, Iida ja Virpi Mäki-Iso.

Voitokkaiden naisten pelien jälkeen alkoi miesten sarja, jossa TePSin lohkossa olivat turnausjärjestäjä Rokokoo ja Monaco Kemistä. Ensinsimmäinen peli Rokokoota vastaan oli vauhdikasta päästä päähän pelaamista. Ottelun ensimmäisen maalin iski Rokokoo. Tarkka alanurkkalaukaus yllätti hyvän turnauksen maalissa pelanneen Joona Karjalaisen. TePSin tasoituksen taiteilivat pallotaiturit Henri Alamikkotervo ja Aapo Mäki-Iso. Aapo syötti Henkalle, jonka tarkka ja tulinen maalaukaus meni läpi Rokokoo-muurin. Enempää maaleja ei nähty, joten peli päättyi tasapeliin.

Toisessa pelissäkin Monacoa vastaan päädyttiin yksiyksitasapeliin. Oranssit menivät johtoon Henrin maalatessa Aapon syötöstä. Monacon tasoitus tuli viimeisellä minuutilla värikkäiden vaiheiden jälkeen. Onneksi tasapeli riitti lohkon kakkossijaan ja välieräpaikkaan.

Välierässä vastaan tuli A-lohkon voittaja Vilttiketju Torniosta. Tornion pojat aloittivat vahvasti ja saivat pelin hallintaan, mutta TePS puolusti tiiviisti ja iski tehokkaasti vastaiskuilla. Kuin salaman iskusta tulostaululla oli yhtäkkiä 4-0-luvut oranseille. Aapo ja Henri iskivät pari maalia mieheen. Tässä vaiheessa Vilttiketju otti "lentävän maalivahdin " käyttöön ja tulosta alkoi syntyä pikkuhiljaa. Vilttiketjun riskipeli tuotti kolme komeaa osumaa. Aaro Joutulainen  lopetti Vilttiketjun hyvän kirin ampumalla lelun tyhjään maaliin. Näin TePSin miehetkin raivasivat tiensä finaaliin 5-3 voitolla.

Finaalin vastustaja oli ekapelistä tuttu Rokokoo. TePS aloitti finaalin vahvasti. Henri syötti ikiliikkuja Mikko Alatossavan laidasta läpi ja Mikko viimeisteli tyylikkäästi liigamaalivahdin längistä sisään. Rokokoon tasoitusyritykset kilpistyivät Joonan hyviin torjuntoihin ja tepsiläisten järkevään pelaamiseen. Finaalin lopullinen niitti oli todella komea. Aaro syötti rajapotkun Aapolle, joka pamautti pallon niin voimalla etuyläkulmaan , ettei vastustajan maalivahdin partakarvakaan kerennyt  värähtää ! 2-0 - voitolla tuli päivän toinen mestaruuspokaali TePSin palkintokaappiin.

Kovakuntoisessa mestaruusjoukkueessa pelasivat Mikko Alatossava, Olli Hemminki, Joona Karjalainen, Aaro Joutulainen, Aapo Mäki-Iso ja Henri Alamikkotervo, joka palkittiin päivän tehokkaimpana ja Mister Futsal tittelillä. Aapo sai joukkueen parhaan pelaajan palkinnon.